15 Eylül 2014 Pazartesi

Mondial MH 125 Drift Test Yazısı

Öncelikle sıradan testlerden farklı biraz benim ki sizi teknik bilgiyle boğmayacağım bunlara pekala ulaşabilirsiniz.

İmkanlar gerçekler ve sonuç...

Bu üçlem içinde motor ararken bir çok forumda konu okudum, bilgi birikimi yaptıktan sonra nokta atışı yapmam gerekiyordu.Malum öğrenci adamız, tek kurşunum vardı.Neyse oydu buydu derken ikinci el 300 km de bir motor buldum.İkinci elde tereddütlerim olsada gidip görmeye karar verdim içime sindi ve hemen aldım.

Suratta büyük bir gülümsemeyle marşıma bastım ve sürmeye başladım o günü hiç unutmuyorum.

Neyse efendim gelelim aldığım motor olan mondial drift te.''Çinden babam çıksa yüzüne bakmam'' dememek lazım öncelikle, gerçekten şaşırtıyorlar bazen.Benim için fiyat/performan doğrultusu önemliydi bunuda bu motorla yakalım.Parçası ucuz, dayanıklı, titreşimsiz, tatminkar performans.

Motora oturdunuzdan itibaren sizi karşılayan gösterge paneli bence gayet şık yeterli abartı yok, malzeme kalitesi iyi sonra elinizi elciklere atıyorsunuz ama oda ne, kötü ve sert konfordan uzak bir  plastik sizi karşılıyor.Ben silikon bir tane aldım ve değiştirdim rahatladım.

Sinyal, far vs tuşları yerli yerinde malzeme kalitesi tatminkar.Dörtlü flaşör olması güzel bir artıyken sellektör tuşu bulunmamsı eksi gerçi onu far ayarlarınla elinizle uzun-kısa-uzun şeklinde yapılıyor ama olsa daha iyi olurdu.

 Oturdunuz sele iyi gibi sıkıntı yok kavraması kolay kıçınızı kaydırmıyor, ben terletmede yaşamadım.Sele 1-2 saat sonra ızdıraba dönüşüyor gerçi keşke biraz daha geniş olsaydı dedim hep uzun yollarda.Oturuş pozisyonu rahat 185 cm boyla ne bacaklarım kasılıyor ne gidona değiyor, bana göre yerli yerinde.

Motor performansız 4 bin devir altı cansız, sakin sürüşte pek keyif vermiyor ama 4 bin devirden sonra ise tam bir faişe vur kırbacı gitsin 10 bin devire kadar hızlanmasıda kesinti olmuyor nerdeyse ara hızlanmalarda istekli 10 bin devirden sonra canı bitiyor tabi 135cc lik makine sonuçta.

Fren performansını ben beğenmiyorum, önde tek kaliper disk fren bir nebze iyi olsada arka fren yokları oynuyor kampana olmasından dolayıda ısındıkça olmayan performansıda kayboluyor arka frensiz bir motor kullanıyormuş hissi yaratıyor.

En büyük sorun ise motorla takılı gelen lastikler tam bir kabus kuru havada yüzünüze gülen yağmurlu havada arkanızdan söven bir lastik bu.Ben böyle şerefsiz lastik görmedim.Kuru havada ya bu lastiklerde fena değilmiş diyorsunuz bir nebze tutuyor gibi ama ıslak zeminde tutmayı bırak motorun üstünde duramıyorsunuz.

Altının yüksek olması ve kafa grenajının küçük olması rüzgarda etkilenmesini artırsada çokta şürüşü etkilenecek bir durum söz konusu değil.

Titreşim makul seviyede böbrek taşı düşürmüyor ama sıfır titreşimde söz konusu değil.Kesinlikle rahatsız etmiyor.Hiç durmadan 200 km mesafe gittim çok az avuç içlerim karıncalandı.

Artçılı binildiğinde ara hıznlanmalarında bariz düşüş yaşansada son hızda pek farkeden birşey olmuyor.

Aydınlatma performansı vasatın üstü ama çokta kuvvetli değil.Sinyaller mükenmel hem görünür hem kuvettli.Arka stop üstüne çanta konulduğunda görünürlüğü düşüyor bunuda göz önünde bulundurmak gerekir.

Yakıt olarak 100km 3 litre tapa gazda gidildiğinde elde ettiğim tüketim daha sakin kullanımda 2.7 litre civarlarına düşüyor.Bir keresinde korteje katılmıştım dur kalkta 4 litre yakarak kalp krizi geçirtiyordu bana ama sadece kortejden ötürü olduğunu anladım.

Gel gelelim bu motoru kimler almalı.Şehir içi ve orta mesafe geziler için düşünüyorsanız ve bütçenizde fazla yoksa diğer motorlara hiç bakmayın aradığınız motor burda.Büyük bir motorunuz var ve yanına küşük hesaplı bir motor bakıyosanız düşünülebilir.İlk motora başlayacaklara uygun ama ikinci eli pek aktif değil öğrenince hemen satarım olmuyor.Mutlaka test sürüşü yaparak almaya çalışın.

Kazasız Keyifli Sürüşler

Saygılarımlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder