Öncelikle sıradan testlerden farklı biraz benim ki sizi teknik bilgiyle boğmayacağım bunlara pekala ulaşabilirsiniz.
İmkanlar gerçekler ve sonuç...
Bu üçlem içinde motor ararken bir çok
forumda konu okudum, bilgi birikimi yaptıktan sonra nokta atışı yapmam
gerekiyordu.Malum öğrenci adamız, tek kurşunum vardı.Neyse oydu buydu derken
ikinci el 300 km de bir motor buldum.İkinci elde tereddütlerim olsada gidip
görmeye karar verdim içime sindi ve hemen aldım.
Suratta büyük bir gülümsemeyle marşıma
bastım ve sürmeye başladım o günü hiç unutmuyorum.
Neyse efendim gelelim aldığım motor olan
mondial drift te.''Çinden babam çıksa yüzüne bakmam'' dememek lazım öncelikle,
gerçekten şaşırtıyorlar bazen.Benim için fiyat/performan doğrultusu önemliydi
bunuda bu motorla yakalım.Parçası ucuz, dayanıklı, titreşimsiz, tatminkar
performans.
Motora oturdunuzdan itibaren sizi
karşılayan gösterge paneli bence gayet şık yeterli abartı yok, malzeme kalitesi
iyi sonra elinizi elciklere atıyorsunuz ama oda ne, kötü ve sert konfordan uzak
bir plastik sizi karşılıyor.Ben silikon
bir tane aldım ve değiştirdim rahatladım.
Sinyal, far vs tuşları yerli yerinde
malzeme kalitesi tatminkar.Dörtlü flaşör olması güzel bir artıyken sellektör
tuşu bulunmamsı eksi gerçi onu far ayarlarınla elinizle uzun-kısa-uzun şeklinde
yapılıyor ama olsa daha iyi olurdu.
Oturdunuz sele iyi gibi sıkıntı yok kavraması
kolay kıçınızı kaydırmıyor, ben terletmede yaşamadım.Sele 1-2 saat sonra
ızdıraba dönüşüyor gerçi keşke biraz daha geniş olsaydı dedim hep uzun
yollarda.Oturuş pozisyonu rahat 185 cm boyla ne bacaklarım kasılıyor ne gidona
değiyor, bana göre yerli yerinde.
Motor performansız 4 bin devir altı
cansız, sakin sürüşte pek keyif vermiyor ama 4 bin devirden sonra ise tam bir
faişe vur kırbacı gitsin 10 bin devire kadar hızlanmasıda kesinti olmuyor
nerdeyse ara hızlanmalarda istekli 10 bin devirden sonra canı bitiyor tabi
135cc lik makine sonuçta.
Fren performansını ben beğenmiyorum, önde
tek kaliper disk fren bir nebze iyi olsada arka fren yokları oynuyor kampana olmasından
dolayıda ısındıkça olmayan performansıda kayboluyor arka frensiz bir motor
kullanıyormuş hissi yaratıyor.
En büyük sorun ise motorla takılı gelen
lastikler tam bir kabus kuru havada yüzünüze gülen yağmurlu havada arkanızdan
söven bir lastik bu.Ben böyle şerefsiz lastik görmedim.Kuru havada ya bu
lastiklerde fena değilmiş diyorsunuz bir nebze tutuyor gibi ama ıslak zeminde
tutmayı bırak motorun üstünde duramıyorsunuz.
Altının yüksek olması ve kafa grenajının
küçük olması rüzgarda etkilenmesini artırsada çokta şürüşü etkilenecek bir
durum söz konusu değil.
Titreşim makul seviyede böbrek taşı
düşürmüyor ama sıfır titreşimde söz konusu değil.Kesinlikle rahatsız
etmiyor.Hiç durmadan 200 km mesafe gittim çok az avuç içlerim karıncalandı.
Artçılı binildiğinde ara hıznlanmalarında
bariz düşüş yaşansada son hızda pek farkeden birşey olmuyor.
Aydınlatma performansı vasatın üstü ama
çokta kuvvetli değil.Sinyaller mükenmel hem görünür hem kuvettli.Arka stop
üstüne çanta konulduğunda görünürlüğü düşüyor bunuda göz önünde bulundurmak
gerekir.
Yakıt olarak 100km 3 litre tapa gazda
gidildiğinde elde ettiğim tüketim daha sakin kullanımda 2.7 litre civarlarına
düşüyor.Bir keresinde korteje katılmıştım dur kalkta 4 litre yakarak kalp krizi
geçirtiyordu bana ama sadece kortejden ötürü olduğunu anladım.
Gel gelelim bu motoru kimler almalı.Şehir
içi ve orta mesafe geziler için düşünüyorsanız ve bütçenizde fazla yoksa diğer
motorlara hiç bakmayın aradığınız motor burda.Büyük bir motorunuz var ve yanına
küşük hesaplı bir motor bakıyosanız düşünülebilir.İlk motora başlayacaklara
uygun ama ikinci eli pek aktif değil öğrenince hemen satarım olmuyor.Mutlaka
test sürüşü yaparak almaya çalışın.
Kazasız Keyifli Sürüşler
Saygılarımlar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder